Tuesday, August 7, 2012

....Buta Seorang Manusia....



Ku renungi langit biru,
awan berarak lalu bersama angin,

Ku lihat hijaunya rumput,
seiring beralun bersama sehaluan,

Ku dengar deru ombak,
menghempas pantai bersama air yang surut,

Ya...aku dapat merenung, melihat sekilas dan mendengar seketika keindahan ciptaan-Nya

Aku dapat merenungi lagit yang biru,
namun aku tidak dapat menhayati kalimat itu,

Aku dapat melihat hijaunya rumput,
namun aku tidak mampu berbakti kepadanya nya,

Aku dapat mendengar jelas deru ombak itu,
namun hatiku masih tidak dapat mentafsir apa yang tersirat disebaliknya.

__________________________________________________________________________

Ku lihat kalimah ucap nya,
mengamit perasaan yang belum terungkai,
menyelongkar rahsia,
memenuhi ruang kegelisahan di hati....

Subhanallah, Allahuakhbar, Astaghfirullahalazim,
Betapa aku semakin jauh menilai ketentuan yang telah Engkau berikan,
Ampuni aku ya Allah,
berikan aku sedikit masa dan ruang untuk menebus segalanya.......

Tuntuni aku untuk mengapai redha Mu ya Allah,
walau hanya sesaat,
akan ku genggam ruang yang Kau berikan,
kerana akhirnya,
bertemu dengan Mu itu adalah pasti....


Astaghfirullahalazim..............................................................................................





No comments: