Monday, August 6, 2012

Karya Anak-anak Didik ku ^___^

Minggu ketiga praktikum di sekolah, muncul pelbagai perasaan... Geram, marah, suka, lucu... Itulah asam garam seorang guru. Hemmm, tak kurang juga rasa mau jentik budak2 tu, Tapi apa kan daya, as a teacher...ceaaaa....tak boleh la buat sembarangan saja, nanti free2 kena saman mak bapak. Semester ni, saya ajar dua subjek, memang banyak cabaran terutamanya dalam hal kawalan kelas. Maklumlah budak2 kan suka sesuatu yang baru, kawan buat itu ini nak juga ikut. Tapi ada sesuatu yang membuatkan saya bangga dengan anak-anak didik saya, walaupun baru masuk 3 minggu di sekolah 2.... Jom tengok apa yang dorang buat masa kelas seni saya ^_____^

Tiga buah kelas pendididkan seni visual yang saya ajar, Kelas 5bestari, 3 Tekun dan 3 Iltizam...



Khusyuk budak ni melukis bunga... :)

1 sikap yang saya suka tentang kelas 5 bestari.....buat kerja senyap jak, pas2 buat kerja di tempat masing2....


motif bunga lagi ^____^

yang ni di kelas 3 iltizam....budak2 kelas ni suka berjalan2, cikgu suruh buat kerja d tempat masing2 pun x dgr...


"Cikgu....saya tak tau nak buat macam mana..."
"Okey, cikgu buat 1 motif, kamu sambung ek...."

3 minit lepas 2......
"Cikgu, macam ni ka...?"
"Okey, tambahkan lagi motif tu..."
"Tapi cikgu, saya tak pandai nak lukis la...."
"Hemmm, abis 2 tak kan cikgu pula yang nak lukis untuk kamu.... Haaaa p kat depan 2 ada contoh cikgu lekat, kamu tekap la motif 2.."
Hahahahahaha, first time saya suruh budak2 saya belajar menekap...Cikgu2 yang lalu kelas 2 semua heran kenapa murid2 saya p depan papan tulis...




corak geometri dan organik ^___^ aktiviti stensilan..



"Cikgu, buat macam ni ka?"
"Ya, betul la 2. Pandai kamu buat, lagi cantik kalau kamu tindih corak bintang 2"
(Pujian 2 penting untuk naikkan semangat anak-anak didik kita)


Sempat lagi buat peace ^____^, Walaupun dorang ni nakal, tapi saya sayang dorang hehehe


Jom tengok karya dorang pula...






masa buat aktiviti topeng buah-buahan. Murid tak tau nak buat mata. Lastly cikgu sendiri yang tolong..
"Cikgu, kenapa mata topeng saya ni sepet.. Mata topeng orang lain semua besar2. Tolong saya cikgu.."
Hahahaha, e2 nama nya kreativiti wahai murid ku sayang...




1 comment:

Sab_Ree said...

hahaha.. topeng tmbikai.. msti pmakai dia pn bult mcm tmbikai tu kn.. hihihi...^____^....